9. nap (Azofra --> Grañon)

2009.04.17. 18:01

2009.04.15
22,2km 8:30-15:15

Az azofrai szállás elragadóan futurisztikus, a kétágyas szobák kényelmesek, föleg így, hogy az egész az enyém volt. Aludtam végre egy jót, a fél nyolckor kelö napra ébredtem.
A helyi bárban reggeliztem, ahol a régi csapat több tagjával találkoztam. (Eduardo meg is jegyezte, azt hitte, már sosem lát engem.) A reggeli után viszont biztos lettem benne, hogy így szépen el tudok tölük válni, és három-négy napon belül már több, mint egy napnyi távolságra leszek tölük. Készítettünk egy közös képet Emelyvel és Eduardóval, és elváltunk. "Menni kell, nem osztálykirándulni!"
Megebédeltem a hideg és esös Santa Domingo de Calzadában. Ettem egy kis spanyol rántottát, amit a helyiek a világ megtévesztés érdekében tortillának hívnak, és gyorsan továbbindultam. Nem volt egy túl látványos városka, láttam mindenét.
Kifelé menet kaptam az esö keményebb fajtáját, nem tudom, hogy mit csinálnék a poncho és a kamáslik nélkül...
A már Thierry által is emlegetett Grañon-t vettem célba, ahol sok kellemes meglepetés ért:
  • Találkoztam az utam során elsö magyarral, Tóth Gabriellával, aki egy nap késésben van, és péntekre Burgosba akar érni,
  • A hatalmas darab amerikai Matthew-val, aki jól beszél magyarul, hiszen pesten nött fel, és mostanában is gyakran jár felénk,
  • A szállásról kiderült, hogy ingyenes, és támogatásokból tartja el magát,
  • A credencialjába pecsétet kérö zarándoknak csókot adnak,
  • A kaját közösen fözik,
  • elfogyasztása elött a pap mond áldást,
  • majd kis éneklés jön.
Söröztem az állandóan fogyózó cseh Annával, és Matthew-val, akiröl kiderült, hogy 31 éves kora ellenére hét nyelven beszél és commodity brooker-ként dolgozik, föként a közel-keleten. Kemény.
Hétre beértünk a misére, amire ajánlott volt menni még a vacsi elött.
Elképesztöen jó volt. Kaptunk mi hitetlenek is áldást utunkra, és a spanyol - angol - német nyelven beszélö atya azt is elmondta, szerinte az út jelentés a bátorság. Bátorság a válaszok kereséséhez, még akkor is, ha azok nehezen találhatóak meg, még akkor is, ha ezen az úton nem találjuk meg öket.
Igazi kick volt a templomból kiáradó helyieket kikerülve egy külön ajtón át távozni, ami a templom oldahajója felett elhelyezkedö szállásunkhoz vezetett. :)
A kaját spanyol nyelvü rappel áldotta meg az atya, amit a három vendéglátóval együtt adtak elö. Fergeteges volt. Két palack borral támogattam az estét, így e igen tanulságos nap anyagilag nagyon olcsó lett. (Reggeli 2.50EUR, ebéd 2.10EUR, szállás 6EUR)

A bejegyzés trackback címe:

https://caminobb.blog.hu/api/trackback/id/tr581071307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása